حسن آقا بقال چه کرد که توانست در یک رقابت کاملاً نابرابر موفق شود؟ چگونه توانست رقیبی را که از هر جهت برتری داشت پشت سر بگذارد؟
استراتژی بازاریابی موفقیت آمیز حسن آقا را می توانم در چند مورد زیر خلاصه کنم:
1. احترام بسیار بسیار فراوان به همۀ مشتری ها با هر میزان خرید.
2. احترام ویژه و کاملاً منطبق شده برای مشتری های ویژه و پر خرید.
3. لبخند همیشگی.
4. استفاده از جاذبۀ شوخی و خنده به صورت کاملاً متعادل.
5. ایجاد حس صمیمیت در مشتری نسبت به محیط فیزیکی مغازه و افراد درون مغازه.
6. ایجاد روابط بسیار دوستانه با تمامی کسبۀ محله.
7. مقدم داشتن خانم ها نسبت به آقایان بر اساس رفتار سنتی کسبۀ ایرانی.
8. ایجاد احساس حمایت در تمام مشتریان.
9. صدا زدن بسیاری از مشتری ها با نام آنها!
10. و ... ایجاد این سؤال در مشتریانی مثل من که «این حسن آقا چگونه توانست روبروی این دریانی ها مغازه باز کند و موفق شود؟»