«شک و تردید و ترس، بدترین دشمنان انسان هستند.» این جمله ویلیام ریگلی است که در 30 سپتامبر 1861 در فیلادلفیای پنسیلوانیا دیده به جهان گشود. او فرد خستگیناپذیری بود که همواره در جهت رسیدن به آرزوهایش بیوقفه تلاش میکرد.
در سال 1891 ویلیام ریگلی 30 ساله تجارت خود را در شیکاگو شروع کرد. محصول اصلی او در آن زمان صابونهای شوینده بود. او به تشویق مشتریان باور داشت و بر این عقیده بود که با این روش مشتریان وفادار او چندین برابر میشوند. جمله معروف او «چیزی در قبال هیچ» یا Something for nothing بود و به همین دلیل به همراه هر قالب صابون، یک بسته بیکینگ پودر مجانی هدیه میداد.
او به زودی دریافت که این کالای تشویقی محبوبیت بیشتری از کالای اصلی به دست آورده، بنابراین به فروش بیکینگ پودر روی آورد. او باز هم بر اساس اعتقادش به تشویق مشتری، به همراه هر بسته بیکینگ پودر، دو بسته آدامس هدیه میداد و بار دیگر به مشتریانش اجازه داد که جهت تجارتش را تعیین کنند، زیرا طرفداران آدامس خیلی بیشتر از خود بیکینگ پودر بودند. او در سال بعد تمام تمرکز شرکتش را روی ساخت آدامس گذاشت. ...
منم با هر بیمه ثالث یک بیمه آتش سوزی رایگان میدم
همه وقتی میان برای بیمه ثالث میگن هنوز بیمه آتش سوزی هم میدین؟
یه روز برای کاری به بانک رفتم . مردی وارد شد خندان و شاد . به همه سلام داد و به تمام کارکنان و مشتریان بانک یک شکلات تعارف کرد. هر از گاهی به یاد او می افتم. بنظرم اشانتیون در کنار کالا به جهت جنبه عاطفی اش از خود کالا بیشتر جلب توجه خواهد کرد . چه بسا کالا مورد نیاز مشتری بوده اما هدیه همراه کالا لطفی از جانب فروشنده.
برادر کوچکم تعداد مشخصی کیف خریدند برای اینکه در شهر دیگری بفروشند. به بازار رفتیم و مقداری ائینه کار شده و روسری و دستکش بچه گانه خریدیم. که قیمت این وسائل معادل سودی بود که ازفروش چند کیف برایش میماند ولی استراتژی مان این بود که بسته به قیمت کیفی که خریداری میشد و البته خریدار ، یک اشانتیون بدهیم اگر خانمی با فرزندشان امده بودند بهتر است به فرزندشان یک هدیه کوچک داده شود تا مادر!
لبخند رضایت کودک ما برای تک تک ما ارزشمندتر از خود ماست و درضمن بچه ها از زیبایی ظاهری کادو خوشحال می شوند نه قیمت و کارایی ان.